Ja.. alweer een logje over mobiele blabla… Al maanden ben ik aan het modderen om met mijn mobieltje foto’s met tekst naar mijn weblog te sturen. Deze hoort dan die foto met tekst netjes te plaatsen zonder mijn tussenkomst. Mobiel webloggen heet dat, afgekort mobloggen. Met Vodafone lukte dat niet met emailen of met MMS. Wel heb ik noodoplossingen gevonden en dat lukte wel. Maar dat is niet wat ik wil.
Ik wil dat alles naar behoren werkt. Wat mij niet lukt is emailtjes versturen met mijn Vodafone prepaid kaartje. Verder lukt alles. MMS, SMS, Internetten, Emailtjes ontvangen en bellen natuurlijk (duh…). Waarom email versturen niet lukt, ja, daar kom ik maar niet achter. Tig mailtjes (met de PC haha) naar Vodafone gestuurd… We kwamen er niet uit. Alles hoorde het te doen en “u moet uw instellingen maar eens goed nakijken”. Dus.. weer alles overnieuw en proberen… nada… Weer tig mailtjes… “Het lijkt ons beter om maar even te bellen met klantenservice”. Zo gezegd, zo gedaan… ik bellen… wachten (tik tik tik tik tik) Dame 1 aan de lijn. Heel vriendelijk, dat wel, maar kon mij niet helpen. Wachten op dame 2 van de data-afdeling. Het werd al technischer (tik tik tik tik). Uiteindelijk deze dame aan de lijn en opnieuw alles uitleggen. “Maar mevrouw, alles staat goed hier, ik kan u verder niet helpen. U moet uw instellingen maar eens goed na laten kijken door een Vodafone-medewerker in een Vodafone-winkel.”
Ik ben dus nu inmiddels al een paar maand bezig. Ok.. eerlijk is eerlijk… de vakantie zit er ook tussen. Maar zoiets blijft in mijn hoofd spoken. IK WIL DAT HET GAAT WERKEN! Ben inmiddels ietwat nijdig op Vodafone.
Vanmorgen in de auto gestapt en naar Drachten gereden. Voordat ik weg ging wel even een Tweet geplaatst dat ik Vodafone “even bij de lurven zou pakken”. Ik stap de Vodafonewinkel binnen en leg het probleem uit. Een vriendelijke Vodafone-medewerker gaat er rustig voor zitten en biedt mij een kopje Vodafone-koffie aan. Hij kijkt mijn instellingen na en komt tot de conclusie dat dat allemaal goed staat. (Pffft.. gelukkig!) Tja, misschien ligt het aan prepaid? Nou, nee, ik kan ook internetten dusss… Dan maar bellen met de data-techneuten van Vodafone. Ook hij hangt tijden aan de telefoon voordat hij de juiste persoon heeft. En ja hoor… na enig gezoek komen ze tot de ontdekking dat mijn Vodafone mailbox helemaal niks doet. Dat gaat opgelost worden. Binnen 5 werkdagen wordt ik gebeld. He, he… eindelijk is er naar mij geluisterd.
Mijn kopje Vodafone-koffie is nog niet op. De vriendelijk Vodafone-mederwerker wil graag weten waarom ik nou percee wil emailen met mijn mobieltje. Ik laat ‘m mijn weblog zien en tot mijn verbazing begint hij te kreunen “Ojee… oh…” Ja…., logisch, hij leest mijn Tweet….
Ik weet het goed gemaakt… Ik zeg tegen hem “Ik maak een foto van je en moblog je zo naar Twittermail, met een Vodafonevriendelijke tekst. Kun je meteen zien wat mobloggen zo ongeveer inhoudt”. Nou, op de foto dat moest maar niet… Toen heb ik de winkel maar gekiekt met mijn mobieltje en Vodafone Twittert nu positief op mijn weblog.
Kon misschien toch beter een abonnement nemen zei hij… ze hadden leuke aanbiedingen, dat wel… Maar ik wil eerst dat emailtje kunnen versturen met mijn mobieltje en prepaid-kaartje voordat ik daarover ga nadenken… Want ik wil graag dat alles werkt zoals het behoort te werken… toch? Het heeft me inmiddels al heel wat Vodafone-prepaid-tikken gekost….